Carolien Janssen – Vertrouwenspersoon Fys’Optima
Als eigenaar van een fysiotherapiepraktijk kent Carolien Janssen de werkomstandigheden van de fysiotherapie goed. In 2022 heeft zij de 3 jarige opleiding professionele communicatie afgerond. Daarna heeft zij de opleiding tot vertrouwenspersoon gevolgd bij de Landelijke Vereniging van Vertrouwenspersonen (LVV). Carolien Janssen is gecertificeerd als Register Vertrouwenspersoon en ingeschreven bij de LVV.
Diensten
Binnen Fys’Optima/InPraktijk zet zij haar kwaliteiten in de rol van kwaliteitscoach en vertrouwenspersoon. Bij haar kun je terecht met alle zaken die je bezig houden in je werkveld. Of het nou gaat over kwaliteit, integriteit of sociale veiligheid.
Het komt op de werkvloer regelmatig voor dat zich situaties ontwikkelen waarbij er sprake is van ongewenste omgangsvormen. Als je hier vragen over hebt kun je hiervoor terecht bij Carolien. Tevens is zij vertrouwenspersoon voor integriteitsproblemen of misstanden en ook daarvoor kun je van haar expertise gebruikmaken.
Voor wie?
Carolien is inzetbaar voor werknemers en werkgevers in de organisatie. Als zij ondersteuning verleent is dat altijd los van de organisatie en voor één partij uit die organisatie. Mocht blijken dat er voor meer partijen ondersteuning nodig is of wanneer er sprake is van belangenverstrengeling dan heeft Carolien een netwerk van vertrouwenspersonen waarnaartoe zij kan doorverwijzen. Onder andere het Huys van Vertrouwenspersonen. De vertrouwelijkheid van de partijen blijft daarmee altijd gegarandeerd.
Kort telefonisch contact
Na je verzoek neemt Carolien in de regel binnen 2 werkdagen contact met je op en bespreekt dan met je of met je vraag door een vertrouwenspersoon geholpen kan worden en of zij de juiste persoon hiervoor is of dat ze je in contact brengt met een andere persoon uit haar netwerk. Het is altijd mogelijk dat een kort advies voldoende kan zijn.
Bespreking
Carolien Janssen komt naar de door jou gekozen locatie. Zo nodig kan zij ook zorg dragen voor een neutrale locatie . Tijdens een eerste gesprek maken we een uitgebreide inventarisatie van het probleem. Meestal is na de inventarisatie een opvolggesprek gewenst om na de analyse samen met je te kijken naar welke oplossing wordt toegewerkt.